Nederlandsche Vogelen. 1770-1829

Tussen 1770 en 1829 verscheen er in Nederland een bijzonder boek: Nederlandsche Vogelen van Nozeman en Sepp. In dit boek werd voor het eerst een poging gedaan om een overzicht van alle inheemse vogels te geven in woord én beeld. De originele platen zijn met de hand ingekleurd. Het is een van de mooiste en duurste werken uit de geschiedenis van de Neder- landse boekdrukkunst.

Dit boekwerk van Cornelis Nozeman en Christiaan Sepp verscheen oorspronkelijk in vijf delen tussen 1770 en 1829 en werd in 2014 en 2015 (verkleind op 70%) heruitgegeven in één band. Nu brengen we alle prenten samen in één handig boek. Zonder de originele teksten, maar aangevuld met een beknopte, geïllustreerde inleiding.

Is Nederlandsche Vogelen. 1770-1829 het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Nederlandsche Vogelen. 1770-1829