Nee is niet genoeg

Nee is niet genoeg

Gelezen 18 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 15 Favoriet 2 Recensies 3
Non-fictie Lijsten 1 Spots 4   Topics 0
Hoe extreem Trump ook is, hij is een logisch voortvloeisel uit de meest kwalijke trends van de voorbije vijf decennia. Dat is wat Naomi Klein betoogt in Nee is niet genoeg. Ze laat zien welke kwaadaardige krachten schuilen achter Trumps opkomst, en poneert een activerende visie die een massabeweging in staat stelt in te gaan tegen opkomend militarisme, racisme en een toenemende privatisering van de overheid, zowel in de Verenigde Staten als in de rest van de wereld. De verkiezing van Trump is een hevige escalatie in een wereld die overspoeld wordt door crises. Trumps visie – radicale deregulering van de Amerikaanse economie in het belang van bedrijven, totale oorlog op ‘islamterreur’, en het ontkennen van klimaatverandering om een binnenlandse fossiele brandstofwaanzin te ontketenen – zal een golf van crises en shocks genereren in de economie, de nationale veiligheid en het milieu.

Tijd om in actie te komen. Naomi Klein biedt het gereedschap.

Literaire non-fictie algemeen
De Geus
05 september 2017
05 september 2017

Reacties op: Nee is niet genoeg