No time

Gelezen 5 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 1
Lijsten 1 Top25's 1   Topics 0
Klimaatverandering is al tijden een veelbesproken onderwerp. Aan de ene kant staan milieuactivisten die de wereld proberen te waarschuwen voor de gevolgen van temperatuurstijging, terwijl aan de andere kant geluiden klinken die deze uitspraken ontkennen. Zoals in haar grote bestsellers No Logo en De shockdoctrine slaagt succesauteur en wereldberoemd activiste Naomi Klein erin ons met verbazingwekkende verhalen, gedegen onderzoek en genadeloze analyses de ogen te openen: het roer moet om. Een beter milieu begint niet uitsluitend bij jezelf - in een wereld die draait om kapitalisme moeten eerst de achterliggende sociale, economische en politieke ideologieën veranderen voordat we de natuur kunnen redden. Naomi Klein ziet klimaatverandering als katalysator voor verandering en een betere wereld.

Naomi Klein (Canada, 1970) is journaliste (The Nation, The Guardian), schrijfster en boegbeeld van de andersglobalisten. Haar eerste wereldwijde bestseller was No Logo (2001). Bij De Geus verscheen in 2009 De shockdoctrine. Van dit alom geprezen boek werden wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren verkocht. Het werd in meer dan 30 talen vertaald.
Mens & Maatschappij
Oorspronkelijke titel
This Changes Everything. Capitalism vs the Climate
Ineke van den Elskamp Marianne Gaasbeek ...
Uitgeverij De Geus B.V.
16 september 2014

Hebban recensie

Verander nu!

door Ruud Rooimans op 04-11-2014

Met een gedegen opleiding als journalist en onderzoeker heeft Naomi Klein inmiddels een naam verworven als (milieu-) activist met een heldere mening en de juiste vragen om die mening van achtergrond te voorzien. Milieuactivisme alleen is echter een te beperkte benaming voor het totale beeld waarmee zij de wereld, en ons als lezers, probeert te overtuigen van de noodzaak tot verandering.

In drie...