Nepal

Nepal

Nepal heeft veel meer te bieden dan alleen het reusachtige Himalayagebergte. Ontdek in deze gids de onvoorstelbare diversiteit van dit land en het schitterend bewaard gebleven erfgoed.

De auteurs en fotografen laten u op de bekende, onovertroffen en veelvuldig bekroonde Insight Guide-wijze in woord en beeld kennismaken met al deze opmerkelijke bezienswaardigheden, landschappen en culturen.
In de eerste hoofdstukken leest u alles over de geschiedenis en cultuur. Daarna volgt een gedeelte over o.a. de bevolking, festivals, kunstnijverheid, trektochten en de Nepalese keuken. Vervolgens nemen de auteurs u mee op reis. Van de hoofdstad Kathmandu naar de weelderige Vallei van Pokhara in het Annapurnagebied. Langs de indrukwekkende Mount Everest naar het mysterieuze Thyangbocheklooster en vervolgens naar de uitgestrekte bossen en jungle van de Terai. Deze hoofdstukken worden afgewisseld met themapagina's over onder andere 'Sherpa-kloosters en gompa's', de 'Geboorteplaats van Boeddha', en 'De Weg naar Tibet'.

In het gedeelte 'Reisinformatie' vindt u alles over vervoer, accommodatie, reisbenodigdheden, toeristische tips, gezondheid, klimaat, religie, winkelen, nuttige adressen en talloze andere wetenswaardigheden.

Insight Guide Nepal is hierdoor niet alleen een bron van informatie en inspiratie, maar ook een bijzonder praktische reisgids.
Reizen & Talen
Reisgidsen Azie