New York, de gedroomde stad

New York, de gedroomde stad

Als jongen droomde hij al van New York. Sinds 2006 woont hij er als correspondent voor RTL Nieuws. Erik Mouthaan is een echte New Yorker geworden. In zijn boek gaat hij op zoek naar wat die 'greatest city on earth' zo uniek en verleidelijk maakt. Heel veel onderwerpen passeren de revue: de overweldigende skyline, de verslavende energie van de stad, de enorme woonlasten, de hypes, de gentrificatie, de grote verschilen tussen rijk en arm.
Op zijn ontdekkingstocht ontmoet hij unieke stadgenoten: een man die via een iPad wolkenkrabbers in het licht zet, een vrouw die illegaal is en toch een zaak met acht medewerkers runt, een rouwende man die nog steeds de stoffelijke resten zoekt van zijn broer die op 11 september 2001 als brandweerman omkwam.
New York, de gedroomde stad is een ode aan een stad die zich steeds opnieuw uitvindt, waar iedereen een nieuw leven kan beginnen, of daarvan kan dromen.
De pers over Tijd voor verandering:
'De andere, minder bekende kant van Obama.' Het Parool
'Hij volgde Obama's campagne op de voet. Een verhelderend verslag van twee jaar strijd.' Quest

Geschiedenis & Politiek
Moderne geschiedenis (1870-heden)