NIEMAND MIST MIJ

Niemand mist mij

Gelezen 9 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 9
NIEMAND MIST MIJ

Voor me ligt een oud vergeeld krantenartikel met als titel:

‘Brommer komt onder vrachtwagen:

twee meisjes dood.’

Als ik te horen krijg dat mijn oudere zus Sjani samen met haar vriendin is verongelukt, stort mijn zorgeloze leventje als een kaartenhuis in.

In ‘NIEMAND MIST MIJ’ beschrijf ik mijn loodzware reis als 10-jarig meisje dat vecht tegen onbeschrijflijk diep verdriet en de daarbij verschijnende demonen.

Door het overlijden van mijn zus verlies ik mezelf. Zo erg zelfs dat ik in een identiteitscrisis kom. Dit tekent mijn hele leven. Eind 2019 vertel ik in het EO-programma ‘Ik mis je’ over mijn zoektocht. Over het jarenlang imiteren van mijn zus om maar gezien te worden. Door de jaren heen probeer ik erachter te komen, wie ben ik nu zelf?

De streep die het wegvallen van mijn zus door mijn leven zet, de impact van het verlies en de vele consequenties hieraan verbonden, heb ik door mijn ogen bekeken zo realistisch mogelijk beschreven. Ik omschrijf een leven dat in stukken lag. Deze brokstukken zijn terug te vinden in dit boek.

Met ‘NIEMAND MIST MIJ’ hoop ik mensen inzicht te geven in wat het met een kind doet om een zus of broer te verliezen. Tevens hoop ik de lezer herkenning, maar ook misschien wel enige kracht, steun of hoop mee te geven.

Een hulpboek voor iedereen die hulp zoekt of hulp wil bieden.

Corien Kraaijeveld

Waargebeurde verhalen