Niemand wacht op je – Literaire juweeltjes

Toneelschrijfster Lot Vekemans, onze meest opgevoerde toneelschrijver in het buitenland, publiceerde tijdens de lockdown de daardoor ten onrechte niet opgevallen roman De verdwenene. Romans, toneel – Lot Vekemans kan het allebei. In dit Literaire Juweeltje Niemand wacht op je, het eerste Juweeltje met een toneeltekst, brengt de schrijfster drie personages op de planken, alle drie gespeeld door dezelfde actrice.

Jantje: 85-jarige Limburgse vrouw (mag ook ander dialect zijn)
Ida: politica die net een fikse nederlaag heeft geleden en aftreedt
Jose: actrice die zich zorgen maakt om de ontwikkelingen in maatschappij en politiek

De zorgen van de burger, en de betekenis van de politiek – het stuk werd in 2017 veel gespeeld in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen, en kan nu zonder meer opnieuw worden opgevoerd.

Is Niemand wacht op je – Literaire juweeltjes het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Niemand wacht op je – Literaire juweeltjes