Niet alles is vergeten

VN:

Niet alles is vergeten

Gelezen 48 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 57 Favoriet 0 Recensies 6
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Spots 3   Topics 0

Als Jenny op gewelddadige en gruwelijke wijze wordt verkracht, ziet haar omgeving maar één oplossing: een experimentele drug die haar geheugen kan wissen. Hoewel Jenny zich de gebeurtenis daarna niet meer herinnert, voelt ze wel de consequenties: stress, angst, depressie. Bovendien is de dader zonder Jenny's getuigenis niet te vinden. Psychiater Alan Forester duikt in haar geheugen. Als een herinnering gewist kan worden, kan hij ook terugkomen. Maar een geheugen kan ook gemanipuleerd worden. Zeker als de psychiater ineens persoonlijk bij de zaak betrokken raakt... Integriteit staat op de proef. En het blijft de vraag wat er nu echt gebeurde die avond in het bos.

Niet alles is vergeten toont de kracht en de zwakte van het geheugen en laat zien hoe bedrieglijk het menselijk brein eigenlijk is.

'Zeer intrigerend en provocerend. Niet alles is vergeten onderzoekt ingewikkelde familierelaties tegen een achtergrond van intense suspense. Een boek vol met plotwendingen en verrassingen. Niet alles is vergeten mag je echt niet missen.' - Karin Slaughter

Literaire thriller
Anna Livestro
Harpercollins
06 september 2016
06 september 2016

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Deontologie versus eigenbehoud

door: Christine Bols 2 reacties

De 16-jarige Jenny Kramer wordt een uur lang verkracht tijdens een schoolfeestje. In het ziekenhuis beslissen haar ouders het geheugen van Jenny aan deze traumatische gebeurtenis te laten uitwissen door een experimentele drug, zodat ze haar leven weer kan oppikken. Haar herinneringen over de...

Reacties op: Niet alles is vergeten