9789043900966_front

Niet durven, toch doen

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 11 Favoriet 1 Recensies 0
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0

Wat houdt ons tegen om de persoon te zijn die we willen zijn, om de dingen te doen die we willen doen? Het antwoord - de basis van alle antwoorden - is angst. Angst om beslissingen te nemen, om auto te rijden, om een bekende op te bellen, maar ook angst om een relatie te beginnen of te beëindigen, om alleen te zijn, om oud te worden... Waaruit onze angst ook bestaat, het is een levensfeit waar niemand aan ontkomt. Angst kan echter ook verlammend werken en leiden tot gevoelens van onzekerheid, frustratie, besluiteloosheid, kwaadheid of hulpeloosheid. En dat is niet nodig! Psychologe Susan Jeffers leert ons de angstgevoelens die ons blokkeren te herkennen, te accepteren en er overheen te stappen. Met begrip en humor leert ze ons stap voor stap die angst weliswaar te voelen, maar tóch die dingen te doen die we eigenlijk willen doen. De adviezen en technieken die ze ons aanreikt zijn gebaseerd op de cursussen die ze geeft en die al duizenden mensen geholpen hebben op de weg naar een beter leven.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Tirion Uitgevers
16 september 1998
16 september 1998

Reacties op: Niet durven, toch doen