Niet geschikt voor publicatie

Niet geschikt voor publicatie

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 33 Favoriet 3 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

In Niet geschikt voor publicatie vertelt Gabrielle la Rose over 'een lieve jongen' die op het verkeerde pad terechtkomt.
Tyrelle, zes, Amsterdam-Oost. Zijn moeder voedt hem en zijn jonge zusje alleen op. Totdat oom Michiel zijn intreden doet en het leven van Tyrelle voorgoed verandert. Dit boek gaat over een groot geheim en hoe dat zijn tol kan eisen.
Tyrelle, achttien, Amsterdam-Oost. Na zijn verblijf in een jeugdgevangenis en jeugd-tbs-kliniek zet hij zijn carrière in het criminele circuit voort. Samen met Don, een ouderwetse penozefiguur/surrogaatvader. Hun corebusiness is drugs, maar er is nog een bijzondere bron van inkomsten: het oogstfeest, een wraakplan dat Tyrelle in detail heeft uitgewerkt tijdens zijn jaren in detentie.
Niet geschikt voor publicatie laat zien hoe verwarrend de lijn tussen goed en fout is, over hoe heftig én vanzelfsprekend keuzes kunnen zijn. En hoewel Tyrelle voor zijn leven is getekend, is dit geen simpel verhaal over een moeilijke jeugd en een criminele toekomst.

Literaire fictie algemeen
Lebowski
14 juni 2022
14 juni 2022

Reacties op: Niet geschikt voor publicatie