Niet ons soort mensen

Rob Slewe krijgt een telefoontje van zijn tweelingbroer. Die heeft een huis in de verkoop zien staan, in Bloemendaal, met een flinke lap grond erbij. Wanneer de broers het terrein bezoeken, ontdekken ze een prachtig stuk ongerepte natuur op een heuvelachtig stuk duingrond. Herten, vossen, vogels en een grote verwilderde tuin. Het is een idylle.
Rob besluit het landgoed te kopen en zich voorgoed in dit paradijs te vestigen. Maar al gauw komt er een donkere wolk boven zijn hoofd te hangen. De gemeente Bloemendaal werkt hem stelselmatig tegen. Eenvoudige verzoeken tot vergunning worden afgewezen door de gemeente, Rob wordt beschuldigd slechts uit te zijn op winstbejag en hij en zijn familie worden de dupe van discriminatie.
'Niet ons soort mensen' is het waargebeurde verhaal over een eenkennige biotoop die geen ruimte bidet voor nieuwkomers, en over een man die dacht dat hij alles had.

Recensies (1)

Is Niet ons soort mensen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Niet ons soort mensen