Niets aan de hand

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
In een slapeloze nacht vol sneeuw kijkt Sascha terug op haar intensieve turnverleden. Als kind trainde ze intensief bij een turnclub met een fanatieke, grensoverschrijdende trainer. Zowel psychisch als fysiek stond ze onder grote druk. Wat er zich afspeelde binnen de vier muren van de turnzaal komt stukje bij beetje aan het licht.

In diezelfde slapeloze nacht blikt Sascha terug op haar huwelijk. Hoewel de relatie met haar man vol liefde begon, ontstaan er gaandeweg scheuren. Wantrouw en vermeend verraad sluipen de relatie binnen en ondermijnen het. Wanneer is het goed om te stoppen en weg te gaan en wanneer is het zinvol om te blijven? Dat is de vraag waar Sascha die nacht mee worstelt.

‘Ik heb de neiging om alles binnen te houden wat niet lekker smaakt, zegt Sascha in het verhaal.
‘Niets aan de hand’ is een boek dat gaat over het onvermogen zich te uiten. Het laat zien wat er gebeurt, als je je eigenbelang verloochend en andermans belang vooropstelt. Het verhaal laat zien dat het leven zich herhaalt in precies datgene wat emotioneel nog niet verwerkt is.

Literaire fictie algemeen
Brave New Books
08 januari 2020
08 januari 2020

Reacties op: Niets aan de hand