Meer dan 5,3 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
×

Nike

M. Lukkien

De Ferrari onder de sportschoenen. In 1977 waagde Nike de sprong naar de andere kant van de Atlantische Oceaan. Nederland was het eerste land in Europa waar het inmiddels wereldberoemde sportmerk zich vestigde, en waar nog altijd het Europese hoofdkantoor zit. Marketeer en sportfanaat Michel Lukkien startte met zijn bedrijf Warming Up Sports de marketingcampagne voor Nike in Nederland. In dit boek vertelt hij hoe Nike Nederland aan het hardlopen kreeg. Van de start in zijn huiskamer, via de marketingstrategie tot het succes: de explosieve groei van de hardloopsport en van Nike in Europa. Naast het chronologische verhaal, met veel anekdotes, bevat het boek thematische hoofdstukken over de zakelijke aspecten die doorslaggevend waren voor dit succes. Zoals de wetenschappelijke research die Nike uitvoerde om de 'Ferrari onder de sportschoenen' te ontwikkelen, de lauwe reactie van de concurrentie en uiteindelijk de gekte die ontstond toen de jeugd van Nederland de kleurrijke hardloopschoen ontdekte als de meest geliefde vrijetijdsschoen.

Toon details

Schrijf een recensie

Is Nike het boek voor jouw Reading Challenge?
Op naar de challenge

Populaire boeken in hetzelfde genre

Gesponsord

Deze thriller trekt je razendsnel mee in een complot met onbetrouwbare staatslieden met hun eigen agenda's, internationale conflicten en hoogoplopende bedreigingen voor de samenleving.

Reageren op Nike

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie.