Advertentie

Nike

1

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie   Topics 0

De Ferrari onder de sportschoenen. In 1977 waagde Nike de sprong naar de andere kant van de Atlantische Oceaan. Nederland was het eerste land in Europa waar het inmiddels wereldberoemde sportmerk zich vestigde, en waar nog altijd het Europese hoofdkantoor zit. Marketeer en sportfanaat Michel Lukkien startte met zijn bedrijf Warming Up Sports de marketingcampagne voor Nike in Nederland. In dit boek vertelt hij hoe Nike Nederland aan het hardlopen kreeg. Van de start in zijn huiskamer, via de marketingstrategie tot het succes: de explosieve groei van de hardloopsport en van Nike in Europa. Naast het chronologische verhaal, met veel anekdotes, bevat het boek thematische hoofdstukken over de zakelijke aspecten die doorslaggevend waren voor dit succes. Zoals de wetenschappelijke research die Nike uitvoerde om de 'Ferrari onder de sportschoenen' te ontwikkelen, de lauwe reactie van de concurrentie en uiteindelijk de gekte die ontstond toen de jeugd van Nederland de kleurrijke hardloopschoen ontdekte als de meest geliefde vrijetijdsschoen.

+


Genre
Non-fictie
Aantal pagina’s
207
Uitgeverij
Nieuw Amsterdam
Eerste editie
01 januari 2008
Laatste editie
25 februari 2021
ISBN
9789046803271


Boekinformatie wijzigen
1 keer bewerkt, laatste bewerking door Ohnotje
Rapporteer deze bijdrage
Jouw boekenplank Jouw waardering
Jouw recensie   Schrijf een recensie
? Onze partners



Reacties op: Nike

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie. Recensies schrijf je onder Schrijf een recensie.

Gesponsorde boeken