Nino - Het Amerikaanse avontuur

Junior   Topics 0
In 1989 verscheen op de pagina's van het weekblad Kuifje de eerste aflevering van de nieuwe avonturenstrip Nino. Daarin staan de belevenissen van de kleine weesjongen Nino centraal, die zich in de jaren 30 van de vorige eeuw als verstekeling aan boord van een oceaanstomer verstopt. Bestemming: New York, de meest iconische stad van de Nieuwe Wereld. Tekenaar Dirk Stallaert werkte in de drie albums die van de reeks zouden verschijnen in de Klare Lijn van Hergé (Kuifje) en Edgar Pierre Jacobs (Blake en Mortimer). Scenarist Hec Leemans (Bakelandt, en later ook FC De Kampioenen) schreef heldere, spannende en geestige avonturen helemaal in de lijn van de strips uit de hoogdagen van de Frans-Belgische strip. Voor het eerst in meer dan een kwarteeuw worden de drie Nino-albums, die nog altijd als enkele van de beste Belgische strips uit de jaren 90 gelden, eindelijk gebundeld. In deze bundeling worden ze voorafgegaan door een uitvoerig achtergronddossier, waarin de totstandkoming van de serie wordt gereconstrueerd en toegelicht.
Junior
Nino
Illustraties
Dirk Stallaert
WPG Uitgevers Belgie NV
04 april 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Ellen IJzerman (prowisorio)
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker