Noodzakelijk Kwaad / Altijd weer het Dansen

Jan Ducheyne is dichter en duivel-doet-al. Zo is hij o.a. de stalmeester van de Brusselse edities van De Sprekende Ezels, het ‘experimenteel laagpodium voor poëzie, woord, muziek, comedy en hamsterslingeren,…’.
Samen met Teuk Henri (gitaar), Frank P. (drums) en Jef Mercelis (elektronica) vormt hij het kwartet Noodzakelijk Kwaad. Zij staan garant voor optredens vol panache en snedige muziek die niet valt vast te pinnen op één genre (slam, jazz, altrock, you name it), gecombineerd met de bijtende, buitelende, ritmisch dansende teksten van Ducheyne.
In 2016 verscheen Deze avond hebben we alvast weer gehaald, de vierde bundel van Ducheyne, met acht nummers van JD & Noodzakelijk Kwaad, toegevoegd op cd. Het kleinood is ondertussen uitverkocht. In 2019 verscheen de plaat Noodzakelijk Kwaad. Deze is nog steeds te koop.
Ducheynes nieuwste bundel is een bezwerende en tegelijk tedere tirade over onze tijd. U leest de gedichten, hoort er als het ware (de) muziek bij en ziet uzelf door alle mensensteden lopen.

Poëzie
Poezie