Nooit loopt de weg dood

Sport is geen geïsoleerd, los van de maatschappij staand gebeuren meer. Bergen, parken, bossen en duinen zijn vergeven van wandelaars, hardlopers, fietsers en andere sportievelingen.

'Nooit loopt de weg dood' staat vol treffende gedichten over sport, in de ruimste zin van het woord. Sport in relatie tot de natuur, klimaatverandering, liefde en commercie. De gedichten zijn geëngageerd, geestig en provocerend. Ze worden bevolkt door marathonlopers, rotsklimmers en voorjaarsfietsers, door voetbalmoeders en fitnessjunkies.

Harmen Malderik publiceerde reisverhalen, romans en een dichtbundel. Gedichten van hem verschenen o.a. in Hard Gras, Poëzieverrijkt en Meander Magazine. Hij laat zich in zijn werk vooral inspireren door zijn mondiale ervaringen als fietsreiziger en andere sportieve activiteiten. Sport is voor Malderik een middel om terug te keren naar de natuur, een vlucht uit de consumptiemaatschappij.

Poëzie
Poezie
Palmslag
29 januari 2021
29 januari 2021

Reacties op: Nooit loopt de weg dood