Nu ga ik dag zeggen

Desiree de Cock Marjolein de Zwart
Op een prachtige dag in de herfst rent Sam door een stapel bladeren en roept: “Tikkie, jij bent hem!”
Bobbi blijft staan. “Ik heb geen zin in tikkertje zonder Lenny.” Een traan loopt over Bobbi’s wang.
Het verhaal van familie Vos speelt zich af in het dierenbos. Vosje Lenny komt in het ziekenhuis terecht en is helaas te zwak om te blijven leven. In het bos leren Bobbi en Sam op een eerlijke en liefdevolle manier over het nemen van afscheid, rouwen en het maken van herinneringen.

Het verliezen van een dierbare is een onvermijdelijk onderdeel van het leven en iedereen ervaart verlies op een eigen manier.

Dit verhaal over verlies is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Marjolein de Zwart, geschreven en geïllustreerd door Désirée de Cock. Het is een zeer compleet prentenboek waarin kinderen hun eigen ervaringen kunnen opschrijven. Ook vertelt Marjolein over haar persoonlijke ervaring met verlies en afscheid nemen. Ze geeft meer informatie over verlies en rouw bij kinderen en het maken van blijvende herinneringen.

--------

Hoe leg je uit wat begraven en cremeren is? En wat vertel je een kind na het verlies van een dierbare? Moeilijke vragen waarin je kinderen op de juiste manier wilt ondersteunen. Het verhaal en invulboek 'Nu ga ik dag zeggen' geeft ondersteuning in het beantwoorden van deze moeilijke vragen en is speciaal geschreven om kinderen te leren over verlies, afscheid en herinneringen.

Toon details

Is Nu ga ik dag zeggen het boek voor jouw Reading Challenge?
Op naar de challenge

Populaire boeken in hetzelfde genre

Gesponsord

Reageren op Nu ga ik dag zeggen

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie.