Nu nog

De mooiste gedichten uit zestig jaar onovertroffen dichterschap

Zestig jaar geleden verscheen het poëziedebuut van Hugo Claus. Het was het begin van een grillig en onovertroffen oeuvre. Voor deze mooie, luxe uitgevoerde uitgave koos de meester de gedichten die hem na al die jaren nog na aan het hart liggen. Het beroemde lange liefdesgedicht ‘Nu nog’, dat hij vaak op indringende wijze voorleest, is slechts een van de vele voorbeelden van de unieke poëzie van Claus, waarin naast persoonlijke lyriek ook ruimte is voor humoristische en experimentele verzen. ‘Mijn spel met woorden / heeft mijn ziel verziekt / iel geritsel / te veel gezwijmeld / te weinig verijdeld,’ zegt de dichter zelf.

Is Nu nog het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Nu nog