Of hoe waarom

Of hoe waarom

Gelezen 53 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 27 Favoriet 3 Recensies 0
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
"Dinsdag begon met een bultje. Een klein rood bultje op m'n kin. Puistje zouden verschillende mensen die dag zeggen. Maar ik blijf bij bultje want puistje is zo expliciet."

Journaliste Flora Vos, die van haar moeder leerde dat je 'op schoonheid nooit moet beknibbelen', doet verslag van vier bizarre dagen uit haar vijfentwintig jaar jonge leven. Op maandag portretteert Flora voor het tijdschrift Haar verhaal de primordiale dwergMimi. Op dinsdag maakt Mimi een einde aan haar leven. Op woensdag laat Flora zich in het Mövenpickhotel versieren door Koert. Op donderdag blijkt alles héél anders te zijn gegaan dan we tot nu toe dachten. Of hoe waarom is een tragikomische literaire musical over onze obsessie met uiterlijke schijn waarin de liefhebbers van Giphart, Grunberg, De duivel draagt Prada, Bret Easton Ellis en Gooische Vrouwen elkaar vinden.

Hanna Bervoets (1984) is schrijfster en journalist. Haar stukken verschenen in onder andere NL20, Marie Claire, NRC.Next en Volkskrant Magazine. In 2008 won ze de schrijfwedstrijd 1000Woorden. Vanaf augustus 2009 schrijft Bervoets een wekelijkse column in Volkskrant Magazine.

Veen, L.J.
01 januari 1970