Welkom in het Rijk der zieken

Rank 2824 Gelezen 267 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 294 Favoriet 17 Recensies 34
Literatuur & Romans Artikelen 5 Newsroom 2 Lijsten 4 Spots 15 Hebban 1000 956   Topics 0   Leesclub

Na een bezoek aan de kinderboerderij met zijn oppaskind wordt Clay ziek. Hij krijgt hoge koorts en vecht voor zijn leven. Wanneer de koorts daalt is hij opgelucht. Even. Want de vermoeidheid blijft en hij krijgt last van vreselijke pijnen. Q-koortsvermoeidheidssyndroom, luidt de diagnose. Clay krijgt te horen dat zijn symptomen misschien nooit meer zullen verdwijnen. In zijn verbeten zoektocht naar genezing verliest Clay alles wat hem lief is. Behandelingen leveren weinig op, zijn relatie houdt geen stand en hij raakt volledig geïsoleerd. Zo belandt hij in het Rijk der zieken, een vreemde, parallelle wereld waar andere, ondoorzichtige regels gelden en de eindbestemming onduidelijk is.

Uitgeverij Pluim
22 mei 2019
22 mei 2019

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Lisa Kiewit

Burger van twee rijken

door: Helena van Dijk 2 likes

Hanna Bervoets (1984) neemt binnen de Nederlandstalige literatuur een bijzondere plaats in. Ze was al goed voor diverse literaire prijzen, maar haar boeken springen vooral in het oog door de thematiek die vernieuwend is, verrast en blijft boeien. Haar achtste roman Welkom in het rijk der zieken is...

Reacties op: Welkom in het Rijk der zieken