Offerkind

Gelezen 59 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 37 Favoriet 3 Recensies 6
Junior Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 3   Topics 0

Aïn vlucht van haar familie vandaan omdat ze iets ergs heeft gedaan waar ze zeer zwaar voor zal worden gestraft. Een meisje alleen kan niet overleven in het Nederland van vierduizend jaar geleden, dus is ze blij dat Kraai met haar mee is gevlucht. Kraai voelde zich een buitenstaander omdat zijn vader van een andere stam is en hij er anders uitziet. Samen met hem moet ze uit handen van de achtervolgers kunnen blijven. Maar kunnen ze wel op tegen de wraak van de moerasgodin?
Inspiratiebron voor dit spannende verhaal was de vondst van een graf uit de bronstijd vlak bij Wassenaar op een plek waar Rob Ruggenberg als kind vaak speelde. In dat graf lagen twaalf kinderen en volwassenen die een gewelddadige dood hadden gevonden.

Kind & Jeugd
Fictie 13-15 jaar
Querido
14 april 2020
20 oktober 2020

Isolde Hebban Recensent

Terug naar een ver verleden

door: Isolde 1 reactie 1 like

Als kind speelde Rob Ruggenberg geregeld in de duinen bij Wassenaar. In 1987 werd in de buurt van deze plek – Ruggenberg was op dat moment inmiddels volwassen – een massagraf gevonden met de skeletten van twaalf kinderen en volwassenen. Archeologisch onderzoek wees uit dat de twaalf vierduizend...

Reacties op: Offerkind