Officier in Afghanistan

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De meeste mensen weten wel dat er Nederlandse militairen in Afghanistan zitten, dat kunnen we in de kranten lezen. Maar wat gebeurt daar eigenlijk? Hoe gaat het eraan toe op een militair hoofdkwartier? Wat gaat er door je heen als midden in de nacht het bunkeralarm afgaat, omdat je kamp wordt beschoten? Hoe voel je je als een jochie je toeroept dat je een boerka aan moet trekken? Hoe is het als vrouw om tussen al die mannen te zitten?In Officier in Afghanistan geeft luitenant-kolonel Kleinreesink een uniek kijkje achter de schermen van een internationaal militair hoofdkwartier. Ze beschrijft de frustraties, de bureaucratie, de voortdurende spanning en hoe politieke beslissingen doorwerken in de dagelijkse militaire praktijk. Ze beschrijft bovendien hoe vriendschappen tussen al die militairen uit verschillende landen ontstaan, ondanks de cultuurverschillen. Nooit eerder kregen we zo n uitgebreid inzicht in het reilen en zeilen van een militair hoofdkwartier te velde, nog wel door een van de weinige vrouwelijke militairen. +

Onbekend
01 januari 2012