Omgekeerd + cd Rom

De titel van de bundel refereert naar het verrassend effect van het omkeren van de dingen. Casteleyn: 'Dat doe ik ook voortdurend als dichter: ik keer situaties om en kijk zo naar dezelfde situatie op een andere manier. Dusdanig dat de situatie duidelijker wordt dan hij voorheen was.'

Deze bundel is ongewoon voor Vlaanderen. Niet alleen de oplage (eerste druk: 1000 exemplaren; tweede druk: 500 exemplaren) maar ook het multimediaal karakter.

Ten eerste vindt de lezer achterin de bundel een cd-rom met bewegende gedichten en audio, verzorgd door Geert de Kockere. Naast het titelgedicht uit de bundel staan er acht andere gedichten op. De woorden gaan bewegen door een eenvoudige muisklik. Hierdoor worden meerdere lagen zichtbaar en openen de gedichten hun deuren. Elk gedicht beweegt anders, elk gedicht probeert de lezer weer te verrassen.

Naast de bewegende gedichten vindt de lezer op de CD-rom een rechtstreekse link naar de website over de bundel www.omgekeerd.net.Hier wordt op een originele manier verwezen naar de gedichten uit de bundel en de cd-rom. Op deze website zijn ook video-fragmenten van voordrachten van de dichter terug te vinden, alsook geluidsfragmenten, nieuwe gedichten, toelichting bij de gedichten enzovoort.

Is Omgekeerd + cd Rom het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Omgekeerd + cd Rom