Onbekende woorden van Jezus

In de nieuwe reeks 'Via Mystica' brengt Jacob Slavenburg een verzameling teksten bijeen die voor velen van ons onbekend zijn gebleven, zelfs al zijn wij redelijk bekend met de bijbel. Voor het overgrote deel zijn dan ook die uitspraken opgenomen die niet in de bijbelse evangeliën zijn terug te vinden. Soms lijken ze op bijbelse uitspraken, maar verschillen in nuance. Veelal zijn het echter totaal 'nieuwe' woorden en dan ook nog aan te merken als 'wijsheidsuitspraken'.
Opmerkelijk is dat ook andere tradities uitspraken van Jezus hebben bewaard. Dat kunnen tradities zijn binnen het christendom, maar ook tradities aan de rand van het christendom, zoals het manicheïsme, of zelfs erbuiten zoals in de islam.
De kracht van deze uitspraken en de toepasbaarheid op ons bestaan zullen voor velen een aangename verrassing zijn en geven aan dat de christelijke traditie in haar diepste gronden ook een mystieke weg is en inspiratie kan aanbieden voor de weg die wij gaan.

Is Onbekende woorden van Jezus het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Onbekende woorden van Jezus