Onderspit

Gelezen 25 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 55 Favoriet 0 Recensies 14
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0   Leesclub

Ze lag op haar rug. Haar blote benen bungelden over de rand van de kale matras. Iemand had een asbak over haar gezicht leeggegooid… Was dat allemaal mijn schuld?

Om zijn hoofd leeg te krijgen, duikt bodemonderzoeker Stendert Sadowski onder in een afgelegen Bed & Breakfast, vlakbij Utrecht. Gék wordt hij van zijn eigen gedachten en de flarden van songteksten die door zijn brein dwarrelen. De rust in het landhuis zal hem goed doen, vindt zijn zus. Als plotseling een bewoner verdwijnt en niemand zich daar om bekommert, lijkt Stendert te ontwaken. Samen met fotografe Kat stort hij zich in de levens van anderen. Hun lugubere ontdekkingen leiden meteen tot hardhandige confrontaties. Het duo laat laat zich niet tegenhouden. Een enerverende trip naar de ruige Cevennen brengt hun onderzoek in een nietsontziende en onomkeerbare stroomversnelling. Wat gebeurde er in die vrolijke, ongecompliceerde flowerpowerjaren? Welke giftige zaadjes werden toen geplant? En door wie?

Literaire thriller
Homberjaan Uitgeverij
22 november 2018
22 november 2018

Een muzikale ode aan de flowerpower tijd

door: Diana Wienholds

De Utrechtse schrijver Ton Bakker, alias Per-Anton Olsson debuteert met het boek Onderspit. Het kon, gezien de muzikaliteit in het verhaal, dan ook niet anders dan dat de (Utrechtse) zanger Henk Westbroek de eerste exemplaren in ontvangst mocht nemen.

Stendert Sadowski is op weg naar Utrecht,...

Reacties op: Onderspit