Ongelijkheid en ons stemgedrag

Wie stemt voor wie en waarom? Waarom heeft de groeiende ongelijkheid niet geleid tot hernieuwde conflicten tussen klassen, maar tot verdeeldheid op basis van identiteit en integratie?

Ongelijkheid en ons stemgedrag onderzoekt het verband tussen politieke voorkeuren en factoren zoals inkomen, opleiding, vermogen, beroep, religie, etniciteit, leeftijd en sekse. Deze studie toont hoe politieke partijen erin slagen om meerdere belangen en identiteiten te verenigen en wat kiezers voor populistische politici, zoals Bolsonaro en Trump, met elkaar verbindt.

‘Wereldwijd de meest besproken denker in het publieke debat.’ – De Groene Amsterdammer

‘Piketty’s status als rockstereconoom is meer dan verdiend.’ – NRC Handelsblad

Is Ongelijkheid en ons stemgedrag het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ongelijkheid en ons stemgedrag