Ons huis staat in brand

Gelezen 43 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 67 Favoriet 2 Recensies 3
Non-fictie Artikelen 4 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 4   Topics 0

Op achtjarige leeftijd zag Greta Thunberg een documentaire over de klimaatcrisis en vroeg zich af: ‘Hoe komt het dat niemand hierover praat? Hoe komt het dat volwassenen en politici überhaupt nog over iets anders kunnen praten?’ Greta raakte neerslachtig en weigerde lange tijd te eten. Ze kwam in een lang proces van ziekenhuisbezoeken en behandelingen terecht en werd uiteindelijk gediagnosticeerd met Asperger. Nadat Greta hersteld is, gaat ze zich obsessief verdiepen in het klimaatvraagstuk. Ze krijgt haar ouders zo ver hun leven om te gooien: haar moeder zegt haar baan op zodat ze niet meer hoeft te vliegen, de familie koopt een elektrische auto, gaat vegetarisch eten en verandert haar consumptiepatroon drastisch.

Ons huis staat in brand is het verhaal van een gezin dat, aangevuurd door hun dochter, laat zien wat we zelf kunnen doen – voor een betere wereld, en voor de toekomst van onze kinderen.

Waargebeurde verhalen
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
06 juni 2019
20 juni 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Greet Braem

Greet Braem Hebban Recensent

Vechten voor planeet en toekomst

door: Greet Braem 13 reacties 1 like

Koude rillingen, een brok in de keel en tranen in de ogen. Dit boek hakt erin, en hoe. Denk alsjeblieft niet dat het louter een verslag is van de klimaatstrijd die Greta Thunberg (2003) voert. Het is veel meer dan dat en begint bij twee opgroeiende zussen en een ouderpaar dat het vaak niet meer...

Reacties op: Ons huis staat in brand