Ons stipje op de waereldkaart

Het verhaal wil dat de Nederlandse natie langs lijnen van geleidelijkheid en in vreedzaamheid tot stand in gekomen. Datzelfde verhaal wil dat Nederland nog altijd een oase van stabiliteit en redelijkheid is, en dat ook zal blijven.

In dit baanbrekende boek laat Piet de Rooy zien dat het in werkelijkheid heel anders is verlopen. Niet vreedzaamheid en geleidelijkheid, maar conflicten, strijd en toevalligheden hebben ons land gemaakt tot wat het is. Hij plaatst de totstandkoming van Nederland in het kader van de wereldgeschiedenis en laat zien dat de nationale ontwikkelingen niet zouden hebben plaatsgevonden zonder de grote bewegingen in de wereld: vaak dacht Nederland te bewegen, maar werd bewogen. Het was - en is - een stipje op de wereldkaart.

Is Ons stipje op de waereldkaart het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ons stipje op de waereldkaart