Ons waller landgoed

Ons waller landgoed

Iedereen uit de buurt van Ermelo en verre omstreken kent de naam Ullerberg, het landgoed verscholen achter rododendronstruiken en sparrenbomen, al was het alleen maar van de vuilstort, het bedrijf dat daar jarenlang was gevestigd. Menigeen heeft wel eens een glimp van het huis met de witte gevel opgevangen als hij de flauwe bocht in de Jr. Dr. C.J. Sandbergweg door reed. Maar slechts een enkeling heeft het geluk gehad tot het hart van het elegante jachthuis door te kunnen dringen. Wie waren die Wallers uit het westen? Hoe speelden zij het klaar om het landgoed een eeuw lang in bezit van de familie te houden? Hoe leefden al die gezinnen op de afgelegen buitenplaats? Eén van de erven is in de geschiedenis gedoken en heeft in deze kroniek alle geheimen van Thors landgoed ontsluierd. Want de Ullerberg wordt behoed door deze god met zijn magische hamer. Bovendien krijgt de lezer aan de hand van intieme vertellingen een verrassend beeld van honderd jaar leven op ‘de parel van de Veluwe’.
U2pi BV
04 december 2019