Ontmoetingen met Borges

Jorge Luis Borges (1899-1986), een van de grootste Latijns-Amerikaanse schrijvers en dichters, was een meester in het combineren van feit en fictie. 'Ik weet eigenlijk niet zeker of ik wel besta. Ik ben alle schrijvers die ik ooit gelezen heb, alle mensen die ik ooit heb ontmoet, alle vrouwen die ik ooit heb liefgehad, alle steden die ik ooit bezocht, al mijn voorouders,' aldus Borges. Zo is het ook in zijn werk, waarin verschillende werelden en waarheden van toepassing zijn, die elkaar gelijktijdig uitsluiten en versterken.
Maarten Steenmeijer stelde deze bundel met een aantal belangrijke besprekingen, interviews en essays samen die in de loop der jaren (van 1967 tot 2002) over Jorge Luis Borges in Nederland zijn verschenen. Een ideale introductie voor iedereen die zich voor het eerst wil verdiepen in het werk van Borges, en een nuttig compendium voor alle liefhebbers bij het verzameld werk dat tegelijk met deze bundel verschijnt in een vierdelige cassette.
'Borges' verhalen zijn als leesstof meestal allerminst zwaar, juist door hun innerlijke logica, het beheerste meesterschap ook waarmee ze geschreven zijn, het zelden ontbrekende spelelement en de vaak aanwezige humor.' - Kees Fens

Is Ontmoetingen met Borges het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ontmoetingen met Borges