Het geluk van de brug

Derde druk

In zijn fijnzinnige overpeinzingen, speciaal opgetekend voor het maandblad van het Genootschap Amstelodamum, keert Fens in werkelijkheid en in gedachten terug naar de buurt van zijn jeugd in Oud-West. Hij haalt herinneringen op aan het rooms-katholieke leven in en rond de Chassékerk, wandelingen naar de rand van de stad en bekende Amsterdammers, onder wie Schelto Patijn, Rinus Michels en Lucebert. En hij beschrijft zijn fascinatie voor de talrijke bruggen die de verschillende buurten van Amsterdam met elkaar verbinden. Met een oog voor details en een poëtisch hart laat hij de stad en zijn inwoners net weer anders zien dan we hen kennen.

Kees Fens (1929-2008) was emeritus hoogleraar moderne Nederlandse letterkunde aan de Radbouduniversiteit in Nijmegen en schreef bijna veertig jaar over literatuur in de Volkskrant.

Is Het geluk van de brug het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het geluk van de brug