Ontwapend

De aanslagen van 22 maart 2016 zetten ons land in rep en roer. Vandaag lijkt de dreiging geweken, maar niets is minder waar. Nieuwe islamterreur en -radicalisering, de opmars van radicaal links en rechts, nucleair terrorisme, bioterreur en cyberterrorisme maar ook georganiseerde misdaad blijven een probleem.
Het zijn allemaal dreigingen waarmee we in de toekomst rekening zullen moeten houden.

Kamerlid en veiligheidsexpert Koen Metsu neemt u mee achter de schermen van de veiligheidswereld. Hij neemt u mee in de cockpit van de veiligheidsdiensten en gaat in gesprek met talloze insiders.
Metsu houdt het veiligheidsapparaat tegen het licht en onderzoekt onder andere Staatsveiligheid, Justitie, Europol en Defensie. Daartoe voerde hij tal van gesprekken met de powers that be, getuigen en slachtoffers.
Metsu beperkt zich niet tot het blootleggen van de problemen. Hij biedt ook oplossingen aan en ontwikkelt een langetermijnvisie. Na een nieuw drama mogen we in het parlement nooit nog horen: ‘Hadden we toen toch maar anders beslist.’

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen