Onze Ijslandvaarders Deel 2

Meer dan duizend mannen uit de Westhoek gingen in de periode 1815-1938 aan boord van een Frans zeilschip, op weg naar de IJslandse zeeën om daar op kabeljauw te vissen. Ze gebruikten de voorschotten om hun huis af te betalen en de huur van hun zandakkering te vereffenen.

Onze IJslandvaarders vertelt het verhaal van de kustvlamingen die de reis waagden. Bij elk van de 975 personages wordt een tipje van de sluier opgelicht, zodat je je op het einde van het boek een ruimer beeld kunt vormen over het leven aan boord van een Duinkerkse of Grevelingse galette, en het leven dat de vissers voor enkele maanden (of zelfs voorgoed) achterlieten.

Is Onze Ijslandvaarders Deel 2 het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Onze Ijslandvaarders Deel 2