Onze-lieve-vrouwe-zeppelin

Het afgelopen jaar was Ramsey Nasr stadsdichter van Antwerpen. Als opvolger van Tom Lanoye gaf hij op onnavolgbare, succesvolle manier gestalte aan zijn functie. Met de gedichten die hij schreef sprak hij een groot publiek aan. Van meet af aan was het zijn bedoeling om gedichten te schrijven die niet alleen voor Antwerpenaren bestemd waren maar voor een publiek tot buiten de stadsgrenzen. In navolging van dichters als Paul van Ostaijen geeft hij een veelstemmig beeld van Antwerpen als metropool, maar bovenal als zelfgeschapen plaats: Antwerpia staat in uw hart geplant, / laat deze stad u nooit doen wijken. / Ge vindt er in verre zeeën geen gelijke. / Verdwaalt met ons nog éne keer, / vervloekt ons maar blijft hier.

Is Onze-lieve-vrouwe-zeppelin het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Onze-lieve-vrouwe-zeppelin