Onze man in Parijs

Aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog ontvluchtten honderden Italiaanse intellectuelen, advocaten en journalisten, universiteitsprofessoren en wetenschappers hun vaderland.

Ondanks het moeilijke emigrantenbestaan vormden zij vanuit de Franse hoofdstad het kloppende hart van het Italiaanse verzet tegen Mussolini's fascitische bewind.

Gewapend met typemachines streden ze voor hun vrijheid vanuit de elegante hotelbars van Parijs en Praag tot in de ruige gebergten van Spanje en de achterafsteegjes van Berlijn. Vanuit de ondergrondse pers publiceerden zij vijfhonderdtwaalf edities van Liberazione, de verzetskrant waarmee ze de onderdrukte Italiaanse bevolking toegewijd voorzagen van ongecensureerd nieuws.

Onze man in Parijs vertelt hun verhaal.

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Onze man in Parijs het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Onze man in Parijs