Onze octopus

‘Onze octopus’ is een vrolijk prentenboek van Peter Bently en Steven Lenton, op rijm vertaald door Gouden Griffel-winnaar Bette Westera. In ‘Onze octopus’ gebeurt er iets heel bijzonders. Op een doodgewone dag ziet de buurvrouw ineens iets raars op het dak: een enorme, oogverblindende, neon roze octopus! Eerst probeert de brandweer hem van het dak af te spuiten, maar dan blijkt dat het eigenlijk heel handig en gezellig is om een octopus op je dak te hebben. Met zijn acht tentakels is hij een geweldige voetballer, helpt hij met de was en het zoeken van kwijtgeraakte spullen, veegt hij blaadjes aan en… hij is een geweldige glijbaan. Alle buren worden jaloers, zij willen ook een octopus! Of een inktvis, dat is ook goed. ‘Onze octopus’ is een onverwacht, grappig en hartverwarmend prentenboek over het verwelkomen van vreemdelingen en nieuwelingen – ze zouden je leven zomaar eens beter kunnen maken!

Recensies (1)

Is Onze octopus het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Onze octopus