Onze vrouw in Aleppo

Als freelance oorlogscorrespondent verslaat de dertigjarige Francesca Borri maandenlang de slag om Aleppo. Voor haar is het een gevecht aan twee fronten. Enerzijds is het de hel van het werkelijke front, waar ze net als iedereen moet zien te overleven, terwijl ze er zo goed mogelijk verslag van probeert te doen. Maar anderzijds is er ook de dagelijkse strijd met haar opdrachtgevers thuis en concurrenten ter plekke - een strijd die gekenmerkt wordt door cynisme en grote onderlinge concurrentie. Correspondenten leggen - vaak onverzekerd - hun leven in de waagschaal voor een scoop, en krijgen daar hetzelfde schamele freelancerstarief voor als ieder ander.

Een indrukwekkend verslag van een zwaar beroep in een van de meest turbulente frontlinies van onze tijd, geschreven door een dappere vrouw, die met haar artikelen die discussie hierover in de internationale pers heeft opengebroken.

Recensies (1)

Is Onze vrouw in Aleppo het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Onze vrouw in Aleppo