Ralph Ellison_Onzichtbare man

Onzichtbare man

Rank 3257 Gelezen 34 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 53 Favoriet 4 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 7   Topics 0

Onzichtbare man wordt alom geprezen als een van de beste Engelstalige romans van de twintigste eeuw. James Baldwin, Barack Obama en Ta-Nehisi Coates lieten zich inspireren door de vernieuwende manier waarop Ellison een beeld schetst van een jonge zwarte man in het Amerika van de jaren twintig.

Onzichtbare man is het verhaal van een jonge, hoogopgeleide zwarte man die geen kans krijgt om te slagen in een gesegregeerde maatschappij die weigert hem als een mens te zien. Het verhaal volgt de fysieke en psychologische reis van de naamloze hoofdpersoon tegen de achtergrond van New York in de eerste helft van de twintigste eeuw. Ellison weet als geen ander het brute naast het burleske en het komische naast het tragische te plaatsen.

Oorspronkelijke titel
Invisible Man