Consumenten nemen hun beslissingen vooral onbewust. Althans, dit zeggen enkele toonaangevende wetenschappers. Als deze stelling waar is kan dit verregaande implicaties hebben voor traditioneel marktonderzoek en hun opdrachtgevers, die primair naar bewuste attitudes kijken. Is het onbewuste echt almachtig en bewustzijn slechts een slaaf van het onbewuste? En hoe wetenschappelijk is fMRI-onderzoek eigenlijk? Om deze vragen te beantwoorden heeft MARE Research een expert- en literatuuronderzoek uitgevoerd. 'De (on)zin van het (on)bewuste' is het resultaat van dit onderzoek. De bevindingen in deze publicatie zijn even verrassend als verhelderend. Onmisbaar voor iedereen die zich in de praktijk bezighoudt met consumentengedrag. Waldo Swijnenburg is psycholoog en socioloog en Managing Partner van MARE Research. Dr. Liesbeth Gerritsen is psycholoog en werkzaam bij MARE Research als Research Director. Jesse Derkx is afgestudeerd in Reclame, Marketing en Communicatie en werkt momenteel als freelance schrijver.
Is Liften naar de hemel van Lex Paleaux jouw favoriete boek van het jaar? Stem nu!
Is De nomade van Anya Niewierra jouw favoriete boek van het jaar? Stem nu!
Is Beladen huis van Christien Brinkgreve jouw favoriete boek van het jaar? Stem nu!
Is Het huis met de palm van Esther Verhoef jouw favoriete boek van het jaar? Stem nu!
Is De verwarde cavia terug op kantoor van Paulien Cornelisse jouw favoriete boek van het jaar? Stem nu!
Is Meneer Putmans ziet het licht van Hendrik Groen jouw favoriete boek van het jaar? Stem nu!
Matthew’s vriend wordt door een stalker bedreigd. Als er meerdere moorden worden gepleegd, lijken deze met dezelfde stalker verband te houden.Schrijf je nu in voor de Hebban Leesclub.
Reageren op (on)zin van het (on)bewuste
Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie.