Oorlog in Val d'Orcia

Dagboek van een Engels-Amerikaanse vrouw die in Italië opgroeide, een markies trouwde en er de Tweede Wereldoorlog meemaakte.

In 1943 begon Iris Origo haar dagboek te schrijven - stiekem - want behalve de vertrouwde pachters en het personeel liepen er ook Duitsers op het landgoed rond. Ze schreef vaak in de kinderkamer, soms zelfs in de kelder en probeerde het dagboek zo goed mogelijk te verbergen.

We lezen hoe de oorlog zijn schaduw wierp op het leven van de boerengemeenschap. De dagelijkse gebeurtenissen worden beschreven, en ook de deserteurs en vluchtelingen aan wie onderdak werd verleend. Maar bovenal leren we de schrijfster zelf kennen: een sterke en erudiete vrouw.

Is Oorlog in Val d'Orcia het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Oorlog in Val d'Orcia