Oorlog zonder einde

- Oorzaken, gebeurtenissen en gevolgen van WO I: in het juiste tijdsperspectief.
- Nieuw boek in reeks 'Tijdlijnen'.

De overvloedige littekens in het landschap van West-Vlaanderen en Noord-Frankrijk, maar ook in de fortengordels rond Luik, Antwerpen en Namen zorgen ervoor dat we de Grote Oorlog blijven herinneren. Ook enkele van de belangrijkste internationale gebeurtenissen van de jongste decennia zoals de val van het Europese communisme en het uiteenvallen van Joegoslavië, zijn terug te voeren tot de Eerste Wereldoorlog.

Auteur Herman van de Vijver plaatst data, namen en feiten op een grote tijdlijn en vult zo de gaten op in je kennis over de Eerste Wereldoorlog. Een overzichtelijke kroniek van de belangrijkste militaire en politieke en militaire gebeurtenissen, alsook van de erbarmelijke levensomstandigheden van de bevolking.

De reeks Tijdlijnen frist je kennis op over belangrijke periodes uit het verleden. Eenvoudig verteld en goed gedocumenteerd maakt deze reeks geschiedenis toegankelijk voor een breed publiek.

Is Oorlog zonder einde het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Oorlog zonder einde