Oorlog zonder vrienden

Oorlog zonder vrienden

Gelezen 536 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 43 Favoriet 14 Recensies 3
Young adult Lijsten 4 Spots 6   Topics 0

Evert Hartman Oorlog zonder vrienden Een bijzonder verhaal over de Tweede Wereldoorlog verteld vanuit een uitzonderlijk perspectief. De vader van de veertienjarige Arnold is NSBer en Arnold is lid van de Jeugdstorm. Hij gelooft heilig in wat de partij propageert en ziet niet in waarom zijn klasgenoten, die een felle haat tegen de Duitsers koesteren, gelijk zouden hebben en hij niet. Maar dan ontdekt Arnold dat het meisje op wie hij verliefd is werk doet voor de ondergrondse. Moet Arnold haar verraden of moet hij zwijgen? Thuis kan hij er niet over praten en op school vertrouwen ze hem niet. Eenzaam zoekt Arnold zijn eigen weg. De dubbelzinnigheid van oorlog wordt goed voelbaar gemaakt. NRC Handelsblad Zet aan tot denken, altijd een prettige eigenschap voor een kinderboek. Dat het ook nog eens goed is geschreven, maakt het een klassieker. Elsevier

Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 10-12 jaar
Fictie 13-15 jaar
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Uitgeverij Maarten Muntinga B.V.
01 januari 1900
18 januari 2013