Oostende is niet ver meer

Oostende 1728.

Joannes gaat als scheepsjongen mee naar Bengalen op een schip van de Oostendse Compagnie. Hij wil de zilverschat vinden, voor Nel. Maar wat kan Nel dat zilver schelen? Zij heeft een vriend nodig. Thuis is de hel. Gelukkig is er het meisje op wie ze past, de kleine opgewekte Isabella. Al kunnen meisjes dan geen zeeën bevaren, ze kunnen met vertellingen de wereld naar hun hand zetten. Kan Nel zich losmaken van haar ouders? En zien Nel en Joannes elkaar ooit terug?

Een intrigerend verhaal over jong zijn en je eigen weg zoeken tegen de achtergrond van de 18de eeuw. Voor iedereen vanaf 14 jaar die geïnteresseerd is in ons boeiende verleden.

Recensies (4)

Meer recensies

Is Oostende is niet ver meer het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Oostende is niet ver meer