Op avontuur met Jef Geeraerts

Hoe zou men het best het fenomeen 'de avonturier' kunnen omschrijven, wat is dat voor iemand, hoe denkt en handelt hij, waarom doet hij al die gevaarlijke dingen, wat voelt hij, kent hij geen gevaar of doet gevaar hem niets, geniet hij ervan, is het verslaving, wat zoekt hij in het avontuur?

Persoonlijk was het avontuur voor mij in de eerste plaats ontsnappen aan de dagelijkse sleur, regelmaat en comfort van de zogenaamde beschaafde wereld, waar ik me van alle kanten gehinderd voelde. Tijdens het avontuur genoot ik van een enorm gevoel van vrijheid, vooral wanneer ik heel alleen door een onbewoonde streek dwaalde, het zette me aan tot onophoudelijk creatief denken en vergelijken, ik genoot van elk moment, ik deelde mijn dag in zoals ik het wilde, ik bepaalde zelf mijn leefritme, ik deed elke handeling heel geconcentreerd. Ik was - zelfs al was dit niet per se nodig - altijd op mijn qui-vive alsof iemand me permanent beloerde en ervoer op een intense manier het gevoel 'verwondering'. - Jef Geeraerts

Is Op avontuur met Jef Geeraerts het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Op avontuur met Jef Geeraerts