Meer dan 4,1 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
Op de sofa

Op de sofa

Rank 2104 Gelezen 19 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 21 Favoriet 2 Recensies 2
Iedereen zit in therapie en wie nog niet in therapie zit zou daar heel snel verandering in moeten brengen. We spitten naar hartenlust in onze zielenroerselen onder professionele, en soms ook minder professionele begeleiding. Dat wroeten gebeurt achter gesloten deuren, terwijl er voor buitenstaanders zoveel valt te leren over de psychische perikelen van anderen.

Daarom vroeg samensteller Maurits de Bruijn dertien schrijvers naar hun ervaringen op de sofa, of aan een keukentafel, op een ongemakkelijk klapstoeltje, per Zoom of tijdens een duinwandeling. Van hypochondrie tot allesvernietigende schaamte, van sisterhood tijdens een gesloten opname tot een cliënt die zich tegen de behandelaar keert — de volgende auteurs laten ons meekijken door de kieren van hun behandelkamer:

Pelumi Adejumo, Oscar van Gelderen, Ashley Igwe, Forugh Karimi, Pepijn Keppel, Chris Kijne, Tobi Lakmaker, Bent Van Looy, Jente Posthuma, Frans Schalkwijk, Inge Schilperoord en Nadia de Vries.

Literaire essays
Das Mag Uitgeverij B.V.