Op de wereld gezet Umnibus

In WO II wordt Riet Stoops in Rotterdam geboren, als 8e kind in het gezin Stoops-Zwijnenburg. Een familie, die tot dertien kinderen zal uitgroeien.

Vanaf haar geboorte al leeft zij in een onzekere tijd, die eigenlijk wel tot haar 21e verjaardag duurt. Dat is het moment, dat ze onder de voogdij van de Rotterdamse Kinderbescherming uitkomt.

Vanaf haar twee en een half jaar begint ze een zwerftocht langs weeshuizen, een pleeggezin en kloosters. Hierbij wisselen gelukkige momenten en slechte gebeurtenissen elkaar af.

Bijna 17 jaar oud komt ze in het Brabantse dorpje Rijen terecht, waar ze uiteindelijk haar geluk vindt.

Vanaf haar geboorte tot haar 21e verjaardag heeft zij haar eigen opvoeding en karakter gevormd. Soms is ze hard en eigenwijs, maar uiteindelijk wordt ze een geliefde echtgenote, moeder en oma.

Ze kende een leven met veel ups en downs, maar is daar enorm sterk uitgekomen.

Uiteindelijk overlijdt ze op woensdag 27 september 2017 op 74-jarige leeftijd aan de gevolgen van longkanker.

Hier het waargebeurde verhaal over een eenzaam meisje, dat tot een goede moeder en oma uitgroeide.

Waargebeurde verhalen
Hevanoos Uitgeverij