Op drift

Rank 4261 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Nico en Brechtje hebben De Groenlandse Sloep, Bed & Breakfast van Nico’s ouders in het Amelandse Hollum, overgenomen. Kunstschilder Nico is begonnen aan wat hij zijn ultieme meesterwerk noemt, terwijl Brechtje zich voornamelijk bezighoudt met de B& B. Als Bram, de enige broer van Brechtje, haar een brief vanuit de gevangenis stuurt, komt haar relatie met Nico onder steeds grotere druk te staan. Harmen, Amelands in hart en nieren en goede vriend van Nico en Brechtje, probeert een verzoenende rol te spelen. in zijn vrije tijd verzorgt Harmen wadexcursies, is een verwoed strandjutter, visser, Jjager en begenadigd verhalenverteller.

Tijdens een ruzie met haar ouders praat Brechtje haar mond voorbij over een geheim dat Bram met zich meedraagt. Ze wordt verliefd op een medevrijwilliger van het maritiem museum. Zijn broer is opstapper oude reddingsboot die in een storm in de problemen is geraakt. Ondertussen raakt Bram opnieuw op het criminele pad. De ontwikkelingen komen in een stroomversnelling, de verhouding tussen Nico en Brechtje wordt met de dag hopelozer. De spannende ontknoping zorgt ervoor dat ‘Op Drift’ tot en met de laatste regel boeit. Het boek schetst bovendien een fraai beeld van dit prachtige Waddeneiland.

01 januari 2018

Reacties op: Op drift