Op het geniale af

Een heerlijk verhaal, dat leest als een roadtrip – bestsellerauteur Benedict Wells op zijn best

Van de auteur van Het einde van de eenzaamheid

De intelligente Francis Dean woont met zijn moeder in een vervallen trailerpark in New Jersey. De hoop op een betere toekomst heeft hij opgegeven – tot hij de waarheid achter zijn verwekking ontdekt. Zijn bestaan komt blijkbaar voort uit een absurd experiment waaraan zijn moeder achttien jaar geleden deelnam. Zijn vader is geen loser die zijn gezin in de steek liet, maar een genie, cum laude afgestudeerd aan Harvard. Hem ontmoeten zou Francis’ leven kunnen veranderen.

Samen met zijn beste vriend Grover, een excentrieke whizzkid, en het meisje van zijn dromen, de delicate en onvoorspelbare Anne-May, begint hij aan een tocht dwars door Amerika om zijn vader te vinden. Hij wil ontdekken wie hij werkelijk is en hij heeft niets te verliezen – denkt hij.

Op het geniale af is het verhaal van een spannende ontdekkingsreis met meedogenloze wendingen en een adembenemende afrekening.

In de pers

Op het geniale af is naast een klassieke roadnovel en een psychologisch verfijnd coming-of-ageverhaal vooral de geschiedenis van een kansloze, ongelijke liefde.’ ****Elsevier

‘Wells is een uitstekende verteller; je leest de meeslepende roman in één ruk uit.’****AD Magazine

‘Een meeslepende roman over volwassen worden, onafhankelijkheid, tegenslag en hoop.’ Gentlemen’s Watch

‘Het einde is bloedspannend.’ ZIN

Meulenhoff Boekerij B.V.
02 september 2021
02 september 2021

Reacties op: Op het geniale af