Op liefde na dood

Grace Patrijs
Gaat ware liefde verder als het leven stopt?

Heb je je weleens afgevraagd of het leven na de dood bestaat? Of je nog een bewustzijn zou hebben? En in dien dat wel het geval zou zijn, hoe zou je daarmee omgaan? Zou je je dode dagen slijten met genieten van het nietsdoen? Of zou je deze kans aangrijpen om dingen uit het verleden recht te zetten?

Chloƫ is dood en dat zat absoluut niet in haar planning. Bij leven was ze een sprankelende jonge vrouw die zielsveel van haar partner, Charlie, hield. Tot haar verbijstering blijkt ze in haar eigen versie van 'Ghost' te zijn beland. Niet alleen kan ze contact maken met haar rouwende geliefde, het lukt haar ook om te communiceren met een assertieve politieagente.
Dat komt mooi uit. Want hoe moet ze anders iedereen ervan overtuigen dat ze niet zelf van die brug af is gesprongen, maar dat ze is geduwd?
Het wordt een race tegen de klok om de dader te vinden. En ach, dat ze onderweg met een paar pestkoppen uit het verleden af kan rekenen, is gewoon mooi meegenomen.

Met 'Op liefde na dood' gaat Grace Patrijs met plezier de vraag 'wat als' te lijf. Het resultaat is een even bijzondere als geestige novelle die tevens ontroert. Ook gooit Patrijs alle remmen los waar het ' ik zie jou wel, maar jij mij niet' betreft. Want zeg nou zelf, we zouden toch allemaal weleens ergens ongezien mee weg willen komen?

Recensies (7)

Meer recensies

Is Op liefde na dood het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Op liefde na dood