Op zoek naar de moederboom

Op zoek naar de moederboom

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 24 Favoriet 1 Recensies 4
Niemand op onze planeet heeft meer gedaan om onze kennis over bomen te verdiepen dan de wereldberoemde ecologe Suzanne Simard. Zij wordt alom geprezen door haar vermogen complexe ideeën over de natuur over te brengen op een manier die even diepgravend als betoverend is. Haar werk heeft filmmakers beïnvloed (de Boom der Zielen in James Camerons Avatar). Simard is geboren en getogen in een houthakkersfamilie in het regen woud van Brits-Columbia. Haar hele leven heeft ze verrassende waarhe den verzameld: dat bomen sociale, communicatieve wezens zijn, met in hun middelpunt een moederboom. Dat is een mysterieus, ondergronds netwerk dat alle bomen en planten in het bos verbindt en ondersteunt op de manier waarop families en menselijke samenlevingen dat doen. Deze onverbreekbare banden garanderen ons voortbestaan. Op zoek naar de moederboom is Simards eerste boek, geschreven voor een groot publiek. Zij nodigt ons uit om op een geheel nieuwe manier naar bomen te kijken en laat zien wat we van ze kunnen leren.

Dr. SUZANNE SIMARD is hoogleraar bosecologie aan de universiteit van Brits-Columbia. Haar TED-talks zijn wereldwijd door meer dan 10 miljoen mensen bekeken.

Literaire non-fictie algemeen
Prometheus
22 juni 2021
23 juni 2021

Evy De Brabander Hebban Recensent

Fascinerend relaas van een gepassioneerd onderzoekster

door: Evy De Brabander 3 likes ebook

Bij weinig mensen zijn privé en werk zo verweven als bij ecologe Suzanne Simard. Haar passie is haar werk en vormt een bijzonder groot onderdeel van haar leven. Zo groot dat het moeilijk is om een onderscheid te maken waar werk stopt en privé begint. Dat doet ze dan ook niet echt in Op zoek naar de...

Reacties op: Op zoek naar de moederboom